Forum > Allmänt cykelsnack > Stig-byggare i Bohuslän?

Stig-byggare i Bohuslän?

2010-01-17 19:07
Har byggt en hel del de senaste månaderna i Bärfendal, i närheten av Munkedal. Det mesta är byggt själv, men med lite hjälp från vänner. Behövs fler dock så folk i trakten som kan tänka sig haka på får gärna PMa mig.

-t

Lite utvalda bilder:

http://is.pinkbike.com/photo/4432/pbpic4432847.jpg
http://is.pinkbike.com/photo/4275/pbpic4275400.jpg
http://is.pinkbike.com/photo/4367/pbpic4367983.jpg
http://is.pinkbike.com/photo/4471/pbpic4471474.jpg

[edit] Tydligen är North Shore såå 2006 i Sverige så jag döper om tråden.
Senast redigerat av twingate (2010-05-17 00:19)
Svar
2010-01-17 19:18
såg riktigt nice ut de där big_smile
2010-01-17 20:18
jäääävlar!

fan att bohuslän ligger så jäkla långt bort!
2010-01-17 20:47
såg det där på pinkbike för ett tag sedan. riktigt cleant! som sagt, synd att det ligger så långt bort...
C'mon and hit it pussy!
2010-01-17 22:17
hamburgsund? hahaha du skämtar, brukar åka dit på somrarna. har hänt någon gång att jag har tagit med mig min bmx dit o åkt lite i u-rampen vid macken!
Senast redigerat av Parre (2010-01-17 22:18)
2010-01-17 22:57
Själv så bor man på smögen, inte alls långt ifrån ju... hade vart skoj och ta en sväng dit (:
SchtekarNNorris
2010-01-17 23:49
Munkedal som ligger vart? Jag kommer nog någon gång i sommar, kan man dra på sina DH däck och en frambroms på sin 100mm HT eller är det för klent på själva stigarna? Hade vart sket kul verkligen tongue
2010-01-18 11:08
Lite OT men är det bara jag som läser att twingate vill ha hjälp med att bygga och de som svarat mera är intresserade av att bara cykla där än att hjälpa till?

Kan tänka mig till sommar en massa personer som åker dit för att enbart cykla och köra sönder trailsen och sedan dra hem igen och skapa trådar på swebikers om hur sönderkörda trailsen var och att det inte var värt att åka dit.

Annars så har jag väl uppfattat fel som vanligt och att det istället bara är inlägg från personer som till 100% bara kommer dyka upp med verktyg för att fixa nya feta objekt för att senare få möjligheten att cykla där.

wink
2010-01-20 20:43
PeterRock skrev:
Lite OT men är det bara jag som läser att twingate vill ha hjälp med att bygga och de som svarat mera är intresserade av att bara cykla där än att hjälpa till?

Kan tänka mig till sommar en massa personer som åker dit för att enbart cykla och köra sönder trailsen och sedan dra hem igen och skapa trådar på swebikers om hur sönderkörda trailsen var och att det inte var värt att åka dit.

Annars så har jag väl uppfattat fel som vanligt och att det istället bara är inlägg från personer som till 100% bara kommer dyka upp med verktyg för att fixa nya feta objekt för att senare få möjligheten att cykla där.

wink
Helt korrekt uppfattat Sir! Bygget är för min egen del lite av ett experiment men oxå såklart för att det är den typen av trail jag själv vill köra (och har kört / byggt på medan jag bode i California). Spoten kommer att förbli hemlig och fortsätta vara en no dig, no ride spot. Alltså: alla som är intresserade av att bidra till bygget är väldigt välkommna.
2010-01-20 20:47
Hjärnan skrev:
Munkedal som ligger vart? Jag kommer nog någon gång i sommar, kan man dra på sina DH däck och en frambroms på sin 100mm HT eller är det för klent på själva stigarna? Hade vart sket kul verkligen tongue
Bohuslän. Funkar nog fint med en HT. Byggstilen är rätt mycket fokus på flow hellre än travel.
2010-01-20 20:48
jag själv skrev:
såg det där på pinkbike för ett tag sedan. riktigt cleant! som sagt, synd att det ligger så långt bort...
Dur fär väl komma hit o campa nån helg i sommar, hehe
2010-01-20 20:49
JÄVLAR va coolt :d
2010-01-21 11:22
ser sjukt nice ut
2010-01-21 13:50
tjenare ja bor i kungshamn å jag kan komma å hjälpa till bygga.. du kan ju skicka ditt nr via pm så kan ja höra av mig nån dag smile
2010-01-24 15:46
Thomas du e grym // slingan är underbar på väjern´!tongue
2010-01-25 00:26
Tackar. Bra att adda något till kulturen ju.
2010-02-02 23:49
Update:

http://is.pinkbike.com/photo/4547/pbpic4547088.jpg
http://is.pinkbike.com/photo/4547/pbpic4547130.jpg
2010-02-03 07:50
Det är ett helt sanslöst bygge, jag snackade med dig på pinbike och lovade att ta med mig folk och hjälpa till, så vi kommer. Dock ligger jag hemma sjuk nu. Dock måste jag fråga: det ser ut att hålla en ganska hög nivå, vissa utav de jag känner skulle nog känna sig skeptiska till att bygga på något de inte kommer kunna köra, hur coolt det än är. Så kommer det byggas en alternativ slinga?

/Martin
2010-02-03 11:11
DH_nisse skrev:
Det är ett helt sanslöst bygge, jag snackade med dig på pinbike och lovade att ta med mig folk och hjälpa till, så vi kommer. Dock ligger jag hemma sjuk nu. Dock måste jag fråga: det ser ut att hålla en ganska hög nivå, vissa utav de jag känner skulle nog känna sig skeptiska till att bygga på något de inte kommer kunna köra, hur coolt det än är. Så kommer det byggas en alternativ slinga?

/Martin
Tackar. Väl medveten om att det ser lite hardcore ut men det ser nog värre ut an vad det är och det finns många möjligheter att bygga pass-by eller alternativa spår. Ta med dig kompisarna så de får se sakerna i verkligheten och så kan vi planera nya spår. Det är bra för mig med om det finns andra ögon som ser möjligheter som inte jag ser.

-T
2010-02-03 11:35
twingate skrev:
DH_nisse skrev:

/Martin
Tackar. Väl medveten om att det ser lite hardcore ut men det ser nog värre ut an vad det är och det finns många möjligheter att bygga pass-by eller alternativa spår. Ta med dig kompisarna så de får se sakerna i verkligheten och så kan vi planera nya spår. Det är bra för mig med om det finns andra ögon som ser möjligheter som inte jag ser.

-T
hehe smile Jag träffar dem ikväll, så kommer vi med ett förslag på dag
2010-02-03 14:36
Perfa. Div andra folk som är intresserade med så det kan bli en flock. Gäller bara för mig att planera nog så att det finns att göra för alla, hehe
2010-02-03 18:21
Hur är de med tillgång till material? Ser ju riktigt fett ut.Detta jag har saknat att köra....finns ju knappt i sverige. Dock är de några mil men kanske kan komma upp me nåra polare när vädret blir lite mer niice och bygga/köra. Dock kanske vi inte är så sugna på oh lägga ner en förmögenhet på material,ser dock ut som du gör plankor oh skit på hederligt sätt??
2010-02-03 19:24
Nícke_93 skrev:
Hur är de med tillgång till material? Ser ju riktigt fett ut.Detta jag har saknat att köra....finns ju knappt i sverige. Dock är de några mil men kanske kan komma upp me nåra polare när vädret blir lite mer niice och bygga/köra. Dock kanske vi inte är så sugna på oh lägga ner en förmögenhet på material,ser dock ut som du gör plankor oh skit på hederligt sätt??
Har valt platsen noga med det i åtanke. Jordmånen är sandig med kompakt lera under, alltså perfekt till att bygga dirt formationer som berms, hopp och annat. Skogen omkring är värdeskog under tillväxt och inget som kommer avverkas på åtminstonne 15-20 år. Det finns en hel del vindfällda träd där som jag har tillåtelse att ta hur mycket jag vill av. Det är av dessa som jag bygger stommar och sågar plank till ytor - tungt jobb men gratis så när som på sågbensinen.
Om ni kommer upp o bygger (planerar div bygg-helger framöver) så räkna med att bekosta sågbensin och spik samt att ta med egna verktyyg, men utöver det finns material att bygga av.
2010-02-07 20:50
Update igen. Fick hjälp av en kompis från Strömstad - Tack Micke!

Fått på decking på table landing (vad det nu heter på svenska)
http://is.pinkbike.com/photo/4565/pbpic4565217.jpg
http://is.pinkbike.com/photo/4565/pbpic4565216.jpg

Byggt en kicker in i boomerangen (?)
http://is.pinkbike.com/photo/4565/pbpic4565214.jpg

Testar stabiliteten (ger oxå lite känsla för skalan på konstruktionerna)
http://is.pinkbike.com/photo/4565/pbpic4565327.jpg

Den här blev klar för ett tag sen oxå
http://is.pinkbike.com/photo/4565/pbpic4565222.jpg
2010-02-07 22:30
den e fan helt crazy!!!!!
2010-02-09 12:46
Åh Fy fan!
Ser riktigt mysigt ut!
Undrar dock en sak, jobbar du med liknande saker eller har du fått sponsorer av någon slag?
Slå en pling till mig när snön smält så kommer jag och hjälper till att bygga, kanske eventuellt att fixa en DJ slinga eller något liknande!

Du har PM med mitt nummer!
2010-02-09 16:37
Mirc skrev:
Åh Fy fan!
Ser riktigt mysigt ut!
Undrar dock en sak, jobbar du med liknande saker eller har du fått sponsorer av någon slag?
Slå en pling till mig när snön smält så kommer jag och hjälper till att bygga, kanske eventuellt att fixa en DJ slinga eller något liknande!

Tackar! Jobbar med forskning o utveckling inom bygg o arkitektur men har iofs byggt en hel del grejer i min tid. Spons, nej, vet inte helt vad som skule sposnras isf. Svea är ett litet fattingt land så det finns inga pengar att få till sånt här tror jag. Tar av min egen tid o pengar, men det kostar inte så mycket.

Will do!
2010-02-09 21:29
Ser galet nice ut! Skulle gärna ta en sväng med dirthojjen där, ser så fint byggt ut att man lätt skulle kunna slänga in några 360 och barspins!
Bra jobbat, vi ses kanske till sommaren!
2010-02-10 03:57
Mirc skrev:
Åh Fy fan!
Ser riktigt mysigt ut!

Hm, intressant..

Hur hade en kille som du, 16 bast  dvs inget körkort. Tänkt att ta dig ett trettio tal mil för att bygga på en slinga du förmodligen aldrig mer kommer se/köra på... ?
2010-02-10 10:21
Jerry, sa jag någon gång att jag personligen hade bil?
Tänk lite innan du försöker hoppa på någon...
2010-02-10 14:43
moppe? roll lol
2010-02-10 15:10
Mirc; dålig payback!
Twingate; Riktigt fint bygge , Nwd kommer ringa och vilja spela in där sen ! jag är vääldigt inponerad måste jag säga, kreativitet är något du har gått om!
2010-02-10 15:28
Tajp skrev:
Ser galet nice ut! Skulle gärna ta en sväng med dirthojjen där, ser så fint byggt ut att man lätt skulle kunna slänga in några 360 och barspins!
Bra jobbat, vi ses kanske till sommaren!
Danke! Tycker jag verkligen du ska. en sektion är planerad till att vara flowiga dirthopp, väntar bara på att marken ska smälta så att vi kan gräva. Vore grymt med lite dirt-hjärnor som input till det. PMa om du är intresserad.

Grattis till VOD på PB btw.
2010-02-10 15:31
Sickbrain skrev:
Mirc skrev:
Åh Fy fan!
Ser riktigt mysigt ut!

Hm, intressant..

Hur hade en kille som du, 16 bast  dvs inget körkort. Tänkt att ta dig ett trettio tal mil för att bygga på en slinga du förmodligen aldrig mer kommer se/köra på... ?
Tåg? Buss? Kompisar? @Sickbrain Points för det sämsta av svenskhet. That path leads to the dark side...
2010-02-10 16:03
Sickbrains verkar ha fått för sig att "tillgång till bil" betyder att man själv har bild och körkort, och inte kompisar som har bil med delade intressen som en själv...
2010-02-10 16:04
Felskrivning.
Senast redigerat av Mirc (2010-02-10 16:04)
2010-02-10 21:01
Bor i uddevalla och kanske kan komma att hjälpa till att bygga och köra till våren, sommaren.
Har en del kompisar som säkert är med och hjälper till också.
2010-02-11 16:07
Eken skrev:
Bor i uddevalla och kanske kan komma att hjälpa till att bygga och köra till våren, sommaren.
Har en del kompisar som säkert är med och hjälper till också.
Vi bygger under vintern med så om du vill hjälpa till nu så funkar det oxå. PMa dina kontaktdetaljer så hör jag av mig när vi organiserar en bygg-helg
2010-02-11 16:52
Vart är det någonstans? Är väldigt mycket i Strömstad (har sommarstuga där) och tänkte kolla om det ligger i närheten? Hjälper gärna till att bygga isåfall och kör om det nu är så! Hade!
2010-02-11 17:34
ni får uppdatera med bilder under byggets gång.
Ser skit grymt ut redan, vad är det för skog förresten - något ni äger eller?
2010-02-11 22:09
JonathanEdwijn skrev:
Vart är det någonstans? Är väldigt mycket i Strömstad (har sommarstuga där) och tänkte kolla om det ligger i närheten? Hjälper gärna till att bygga isåfall och kör om det nu är så! Hade!
Ca 40 min med bil från Strömstad. Några av kompisarna som är med på bygget bor där uppe så det funkar säkert att samåka. Fö gäller "No dig - No ride" så mao PMa mig om du är seriöst intresserad av att komma o hjälpa till.
Forum > Allmänt cykelsnack > Stig-byggare i Bohuslän?

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem eller logga in.
Sök
Fritextsökning
Avancerad sökning »
Tipsa en kompis
Dela |
Bevaka tråd
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd.
Bevaka

Mina bevakningar »
Åkare:
Foto: Joakim Anthmyr
Plats: Actionpakkkhhhhhh
Åkare:
Foto: Joakim Anthmyr
Plats: Actionpakkkhhhhhh
Nya bilder »

Hangaren edit (3:15)

David Och Anton - KUNGSÄNGEN! (2:05)
Nya videoklipp »