Forum > BMX > Barspin på bmx!

Barspin på bmx!

2009-08-26 10:25
Hello!

Tänkte bara fråga lite om barspins på bmx. Min problematik när jag ska testa det är att mitt styre slår i mina ben gång på gång. Och när jag lutar mig bakåt får jag ingen stabilitet och det känns som jag ska flyga bakåt.
Hur ska jag gå tillväga konkreta tips tack.

Och ja! Jag ska gå ut och nöta men har en söndrig bmx för tillfället, så tänkte att det passar att fråga nu.
mmmmm
Svar
2009-08-26 11:00
dom säger att man ska nypa fast i sadeln med benen, och på så sätt hålla i cykeln med benen.
annars kan du ju följa styret runt med handen
2009-08-26 20:25
svårt att hålla fast sadeln med benen på en bmx..
2009-08-26 20:41
tänkte just säga det och dem flesta mtb åkare har också sadlarna långet nere. Men är det bästa bara att börja kötta i lite banks och liknande eller är det bäst flat
mmmmm
2009-08-26 20:43
walleone skrev:
svårt att hålla fast sadeln med benen på en bmx..
därför ska man inte ha sadeln så förbaskat långt ner, så fick jag lära mig när jag åkte bmx
2009-08-26 21:23
Varför inte, det går lika bra att köra barspin utan att knipa sadeln. Knip vevarna, det gör jag. Jag har ett brett styre och måste luta mig mycket bakåt för att inte kapa benen. Kniper jag vevarna går det hur bra som helst. Så mitt tips är att knip vevarna, svårt o förklara med om du testar kommer du komma fram till nåt sätt som passar dig.
2009-08-26 22:18
Finns bara ett riktigt effektivt sätt att lära sig, TEJPA fast fötterna i pedalerna! hade försökt lära mig barspin en hel dag, sen testa jag tejp knepet och satte det på första försöket!
2009-08-26 22:21
Köp spd pedaler..
2009-08-26 22:29
thank you for answers mates! Vev-tekniken låter inte helt dumt ska testas:)
mmmmm
2009-08-26 22:37
Jag har fått höra att man ska luta sig lite bakåt och samtidigt framåt, du behöver inte ens knipa vevarna.
Sedan ska du följa med styret en bit när du kastat det, och sedan ta emot det i tid bara..
ÖVA ÖVA ÖVA , de sitter mycket i det också ! smile
LYCKA TILL!
2009-08-26 22:44
Kniper du inte vevarna finns risken att fötterna lyfter, då kan det gå åt helvete.
2009-08-26 22:53
oggyy skrev:
Kniper du inte vevarna finns risken att fötterna lyfter, då kan det gå åt helvete.
Jag tänkte på det jag med, men jag skrev bara vad jag hört.
Själv har jag testat något i stil med att stå så här.

Vi säger att jag har vänster vevarm fram och höger bak. Då trycker jag under överdelen på högra foten in under vevarmen och lite av vänstra foten under vänstra vevarmen. Det känns iaf bra om man kniper vevarna så.. hoppas ni förstår..
ska försöka testa barspinn här i helgen... smile
2009-08-27 20:48
Här finns vettiga tips.

http://www.vimeo.com/2899424
2009-08-31 07:41
Jag pressade in mitt bakhjul i en bänk och hoppade upp och gjorde barspin. Sen kunde jag big_smile
2009-08-31 10:54
Det största steget är att våga kasta styret sen när du vågar så är det bara att nöta. Börja med ''busdriver'' ibörjan så blir det enklare. Sen som Yoshi säger så är det smart att knipa vevarna, men det går att dra braspin utan att knipa vevarna och utan att du flyger bakåt. smile
2009-09-01 22:35
Hur fn kniper ni vevarna? jag försökte stoppa foten under veven. Försökte nypa ihop, men gav upp direkt. Sluta med att min nya fina cykel studsa iväg en meter från mig och jag nästan satt på arslet. Finns ju ingen chans att man kan hålla i sig. Ser mer ut som man försöker kasta iväg cykeln.
2009-09-10 23:54
Du trycker fötterna mot vevarna. Det går, bara man kommer på hur man ska hålla fast vevarna med tassarna smile jag håller fötterna lite snett så veven trycker mot hålfoten under foten lite. Då får man bra grepp runt veven.
2009-09-11 12:30
Sjobeck skrev:
Du trycker fötterna mot vevarna. Det går, bara man kommer på hur man ska hålla fast vevarna med tassarna smile jag håller fötterna lite snett så veven trycker mot hålfoten under foten lite. Då får man bra grepp runt veven.
Jaha okej, aja jag får väl testa då smile Tack så mycket.
2009-09-13 21:10
har fått höra så ofta att ja ska knippa sadeln , aldrig funkat för mig . så idag tog ja å testa knippa vevarna då ja kom på att man kan göra de och om man kör brett styre . funka helt utmärkt . har lite kvar dock men står kvar på pedalerna nu iaf big_smile
2009-10-18 20:07
Bak med benen och ha överkroppen framåt! Nu är det bara att gå ut och öva...
2009-10-29 20:24
Vadå knipa vevarna, eller är det bara jag som kör med vevarna raka vågrätt
2009-10-29 21:43
försök att knipa sadeln även om du har den lågt, det hjälper att stabilisera cykeln.
Creedence FTW!
2009-11-07 02:02
Bara kötta på så sitter det smile
2010-02-01 20:40
nä ja kör det så står ja lite längre bak me föterna på pedalrena o så lutar ja lite feam s fö mej slå det inte i endå har ja brett styre!!
2010-02-01 22:33
träna tills de sitter kolla nån how to barspin på youtube sen ut:D!
2010-02-02 08:42
Jag kniper inget alls. Jag bunnar, kastar snabbt med ena handen och fångar. Jag är ingen mästare på barspin än men det funkar för mig.
2010-03-09 23:13
Den bästa video för barspins ever typ.

Det som hjälpte mig mest var att typ tipset var hur man bör ha vikten med överkroppen då jag alltid inte kunde fånga styret för att överkroppen var för långt från styret. Men som sagt. räkna med mycket nöta nöta nöta innan du sätter tricket ofta. Lätt det roligaste tricket jag någonsin lärt mig.
2010-03-25 10:55
BigC skrev:
Hello!

Tänkte bara fråga lite om barspins på bmx. Min problematik när jag ska testa det är att mitt styre slår i mina ben gång på gång. Och när jag lutar mig bakåt får jag ingen stabilitet och det känns som jag ska flyga bakåt.
Hur ska jag gå tillväga konkreta tips tack.

Och ja! Jag ska gå ut och nöta men har en söndrig bmx för tillfället, så tänkte att det passar att fråga nu.
kapa styret lite tongue
2010-03-25 13:07
Det har ju inget med hans problem att göra! Han har problem med att vara stabil när han gör barspinsen, han sa ju inte att han hade problem med att snurra styret
Theres no reason - theres no lesson.
2010-03-25 13:12
ja lärde mig på min mtb men sätter på polarn bmx endå ingen skillnad tkr ja
2010-03-25 19:18
Steensma skrev:
Det har ju inget med hans problem att göra! Han har problem med att vara stabil när han gör barspinsen, han sa ju inte att han hade problem med att snurra styret
"Min problematik när jag ska testa det är att mitt styre slår i mina ben"

hur tolkar du det?
2010-03-25 20:14
Sorry läste inte igenom hela
Theres no reason - theres no lesson.
2010-05-03 19:56
dogangsta skrev:
Finns bara ett riktigt effektivt sätt att lära sig, TEJPA fast fötterna i pedalerna! hade försökt lära mig barspin en hel dag, sen testa jag tejp knepet och satte det på första försöket!
DAGENS ! word på den big_smile
Forum > BMX > Barspin på bmx!

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem eller logga in.
Sök
Fritextsökning
Avancerad sökning »
Tipsa en kompis
Dela |
Bevaka tråd
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd.
Bevaka

Mina bevakningar »
Åkare: ja
Foto: +
Plats: ?
Åkare: Erik
Foto: Grönis
Plats: Flottsbro
Nya bilder »

new edit (0:50)

Nyburgare (1:30)
Nya videoklipp »