Sök Inställningar Inloggade
Forum > Köpråd > Bästa balanscykeln för tvååring?

Bästa balanscykeln för tvååring?

2016-08-16 09:21
Hej! Har någon erfarenhet av balanscyklar och kan ge mig bra köpråd? smile Vad ska man tänka på, vilket märke är bäst, etc.? Det gäller ju att starta dem tidigt på cykeln! wink

Tack på förhand. smile
Svar
2016-08-18 23:06
Scott och Specialized gör fina och lätta men de kostar. Chansar på att de andra stora märkena också gör lika fina. Vikten på Scotten och Specializedbalanshojjarna är väldigt låg .

Viktigaste kanske bara att se till att ha en så de kan träna. De bryr sig inte direkt om hur de ser ut eller vilket märke den har.
2016-08-22 12:13
Tack för svaret, Peter! Är ditt nick en referens till Pete Rock? smile
PeterRock skrev:
Viktigaste kanske bara att se till att ha en så de kan träna. De bryr sig inte direkt om hur de ser ut eller vilket märke den har.
Det har du rätt i, haha! Det viktigaste för mig är att balanscykeln är någorlunda hållbar och säker. En kompis tipsade om Puky och det priset är onekligen svårslaget. smile Det blir nog en sådan innan säsongen är över.
2016-08-22 19:26
LolloFlo skrev:
PeterRock skrev:
Det har du rätt i, haha! Det viktigaste för mig är att balanscykeln är någorlunda hållbar och säker. En kompis tipsade om Puky och det priset är onekligen svårslaget. smile Det blir nog en sådan innan säsongen är över.
Puky'n har riktigt värdelösa plasthjul och bromsen som sitter på några modeller fungerar knappt vad man än gör med den. (Har haft oturen att jobba med märket)
Jag hade följt Peters råd och gått på en lite dyrare och finare som då även håller ett par år och har ett andrahandsvärde.
FISTASTHLM
2016-08-26 23:27
Jo visst är det lite av en referens wink

Pukyn är då vad den kostar , kan alltid ta bort bromsen och sedan beror det på hur den används hur den håller. Finns intresset och den skulle fallera snabbt så satsa på något finare samt som Slowie skrev så är det ett andrahandsvärde på de finare modellerna och det kan vara värt att ha med i kalkylen.

Hoppas på att det blir ett stort leende oavsett vilken och intresse för att bara vilja ut varje dag oavsett väder och träna!
2017-03-23 07:06
LolloFlo skrev:
PeterRock skrev:
Hej! Lite sent svar, men jag håller verkligen med och kan rekommendera denna balanscyklen

Bra service och fick hem cykeln väldigt snabbt utan krångel, min tvååring älskar den!

/Mats
Senast redigerat av cykelmats81 (2017-03-23 07:06)
Forum > Köpråd > Bästa balanscykeln för tvååring?

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem / Logga in

Logga in med Facebook
Sök
Fritextsökning
Avancerad sökning »
Tipsa en kompis
Bevaka tråd
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd.
Bevaka

Mina bevakningar »