Sök Inställningar Inloggade
Forum > BMX > BMX Köp

BMX Köp

2016-06-28 17:35
Tjena! är ny inom bmx världen så vet tyvärr inget om dem, så undra om någon är villig att hjälpa mig hitta en bra cykel. Det skulle uppskattas om ni kunde länka sidor med bra cyklar eller bara en speciell cykel. Budgeten ligger på 4200-5000
Svar
2016-06-28 21:42
Hur lång är du?

Köp begagnat, du får så sjukt mycket mer cykel för pengarna jämfört med om du skulle köpa en ny BMX för 5000. Ofta börjar nav, vevlager och styrlager glappa snabbt på billigare nya hojar och det blir jävligt tröttsamt och dyrt i längden.
2016-06-28 23:36
Jag är 1.76 lång! jag förstod nästan det efter kolla lite olika forum, skulle vara väldigt tacksam ifall du kunde tipsa mig om något! smile kan inte så mycket om vad som är bra eller inte
2016-06-29 14:52
Kolla efter en ram som är runt 20.5" i storlek och som har vettiga hjul (raka och nav med maskinlager).
När du åkt ett tag och kanske prövat andras cyklar kommer du säkert märka att du gillar en viss typ av styren, pedaler, handtag osv som är enkelt och inte svindyrt att byta om du har en cykel med bra ram och hjul.

Den här kanske?
http://www.swebikers.se/admarket/ad.php?id=133998
2016-06-29 16:14
http://www.rite.se/default/bmx/bmx-cykl … black.html

Så den här är inget att ha, för blev väldigt intresserad av den!
2016-06-30 14:26
Jo, den här säkert helt okej men för samma pengar får du en fetare begagnad.
Prova den och se hur du gillar den, det är trots allt det enda som är viktigt i slutändan.
Den har i alla fall vettiga nav, lager osv som du inte borde få problem med i första taget!
2016-07-01 20:21
Du vill helst ha en cykel med iaf ram i 100% crmo, ej hi-ten som den du länkade på rite. Childstore.se säljer (sålde iaf) förra årets topserie från Cult annars i 4 modeller för ca 5k, som är bra mycket bättre än den i tråden.

Men du lär ha lika kul på båda, så kör på! Lycka till.
Dont count on me, Ill do it again.
2016-08-05 11:24
Lite gammal tråd,men jag rekommenderar dig( och alla som letar BMX för den summan) att köpa begagnat.
Folk tror att det är skit att köpa använda saker,men du får så mycket mer för pengarna i jämförelse med en ny hoj. Du kommer ändå sitta och beta av alla delar på cykeln till du helt plötsligt har en custom som håller för din körning. Således blev den skitdyr..

Jag har en hoj som köptes skitbilligt,och den har bara bra delar. Gav 3tusen för den och jag behöver förmodligen aldrig köpa något till den ( mer än de vanliga slitageprylarna,och OM något går sönder..)

Hade det varit en kompletthoj från rite,child osv för den summan du vill ge så kommer du precis  som jag sa,byta ut varenda pryl på den.

Vill du ha hjälp att hitta en vettig för de pengarna kan du absolut dra ett PM till mig så hjälper jag till att leta lite.
2016-08-05 15:25
Som du ser så rekommenderar de flesta här en begagnad cykel. Då detta är MIN cykel jag länkar känner jag inte för att sitta och skriva supergott om den, men det är en riktigt fin cykel med kvalitets delar. Den ligger ute för 6000kr men skulle kunna gå ner vid snabb affär! http://www.swebikers.se/admarket/ad.php?id=134158
Då du var 1,76m lång är du i min storlek och den har varit perfekt för mig. Aldrig haft några problem med längden utan slänger 720s utan problem med denna längd.
Men hör med resten av tråden vad dom tror om denna cykel och hur den skulle kunna funka för dig. Själv tror jag det skulle funka perfekt! smile
Bilder på cykeln finns på min sida på swebikers!
Senast redigerat av carlssonmelker (2016-08-05 15:26)
Forum > BMX > BMX Köp

För att kunna skriva i forumet så måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem / Logga in

Logga in med Facebook
Sök
Fritextsökning
Avancerad sökning »
Tipsa en kompis
Bevaka tråd
Jag vill ha e-postmeddelande när nytt svar skrivs i denna tråd.
Bevaka

Mina bevakningar »